Kimia
    Jag läser svg och ska få betyg i det det här läsåret,på VO.
    Men nästa år när jag väljer till individuellt val,kan jag då välja Sv2?,Eftersom jag måste läsa Sv1 nästa år.Så om jag väljer Sv2 som individuellt val,kan jag då förskjuta det till tredje ring?.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    du behöver inte tänka på att lägga till svenska /eller svenska som andra språk/ 2 om du läser VO, för att på Vård och omsorgsprogrammet ingår Sv2 /eller Sas 2/ som en OBLIGATORISK kurs - inom Programgemensamma ämnen.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare