Alexander
    Hej

    Min bror ska snart få examen. Han ville gärna läsa/pröva på Engelska 7 för att få 1 extra meritpoäng men rektorn har beslutat att inte bevilja detta då han har redan utökade kurser just nu.

    Han undrar, vilka möjliga vägar finns det att läsa kursen Engelska 7 efter gymnasiet om han inte väljer att gå på högskolan direkt? (Han är 18 år så jag tror inte det kommer bli möjligt med komvux). Kan han få göra det under sommaren på något sätt?

    Observera att jag skriver detta istället för honom eftersom han har inget eget konto.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, om en person har genomgår 3 årig utbildning på ett nationellt gymnasieprogram (fick examensbevis eller studiebevis) då spelar det ingen roll att hen är yngre än 20 år, man kan ändå läsa på komvux. Så, jag rekommenderar att din bror söker till komvux; det gör hen i den kommunen där hen är folkbokförd.
    Hälsningar
    Peter