Marina

    Hej hej! Jag kolla yh utbildningar. Det jag hitta var löneekonom, bank-försäkrings rådgivare vilket gjorde mig jätte intreserad, man kan även bli privat rådgivare med den utbildningen och det är exakt de jag vill!!! Men tyvärr finns den endast i Göteborg, om jag kolla rätt! Jag hitta även försäkringsrådgivare hette utbildningen men kan man bli privat rådgivare då inom bank? Och den fanns i Sthlm p det är bra men är inte säker om man kan bli privat rådgivare av den utbilden. Samplanering men den är ej så relevant, trodde man kunde bli ekonom med hjälp av den utbildningen

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Marina,

    mitt råd är att du vänder dig med frågan om man efter en viss utbildning kan bli just Privat rådgivare - direkt till personal som jobbar på just den utbildningen som du är intresserad av (om det inte står på utbildningens egen hemsida att man kan efter den utbildningen jobba bland annat som privat rådgivare).
    Mvh
    L.

    Liselotte