Julia SYV på FrågaSYV

    I HP-urvalsgruppen prövas man med resultatet från högskoleprovet och det spelar ingen roll om du har behövt komplettera för behörighet.
    Vad gäller direkt- respektive kompletteringsgrupper så kan man inte prövas i direktgruppen (BI) om man utan komplettering är obehörig, vilket du blir till de utbildningar som kräver godkänt betyg i fysik 2 för särskild behörighet.
    Vänligen
    Julia