Joel

    Jag studerar på komvux och behöver nu göra gymnasiearbetet. Hermods erbjuder ej gymarbetet för El och Energi, och när man googlar så finns det ingenstans. Vart vänder jag mig för att läsa gymnasiearbetet med min önskade inriktning på distans? Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Joel,
    du måste ta kontakt med SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Det är genom komvux som du ansöker om att få göra gymnasiearbete. Jag kan inte lova att det skulle gå att göra GA på distans. Det beror på vad komvux i din kommun säger om det. I de praktiska utbildningar som t.ex El- och energiprogrammet är det mycket möjligt att delar av GA måste genomföras på plats (i bunden form) och inte på distans. Du behöver inte googla om just det pga det är endast Komvux i den kommunen där du är folkbokförd som du kan vända dig till med just den här frågan. Du kan söka info på komvux-sida och om du inte hittar, ring eller maila och SYV kommer att svara dig (hen som är SYV på komvux i din kommun).

    Liselotte