Karin
    Hej! Jag går sista året på vretgymnasiet, går ut nu i sommar. Jag har gått djurskötarelinjen. Men jag valde att inte läsa några högskoleförberedande ämnen vilket jag ångrar nu. För jag känner att jag vill plugga vidare efter gymnasiet eller i framtiden. Jag har även fått F i engelska, hur ska jag göra? Vart kan man läsa upp betyg och vart kan man läsa högskoleförberedande ämnen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, efter gymnasiet kan man söka till KOMVUX och läsa det som behövs. Du kan söka till start i augusti och ansöknings period kan vara t.ex april. Kolla upp det med KOMVUX' i din kommun. Mycket bra om du kunde läsa upp eng 5 innan studenten så att du får ut gymnasieexamen. Du kan även söka utbildningar på www.yhguiden.se till ex djurvårdare eller hovslagare. Vad vill du jobba med? Med vänlig hälsning, Mikael syv