Kevin

    Hej, jag läser på universitetet nu och jag undrar över CSN poängen. Ifall jag skulle klara t.ex 40 HP från skolan, skulle jag då parallellt med skolgången kunna läsa fristående kurser från andra högskolor för att läsa i en takt högre än 100%, men att ändå inte höja kravet från CSNs 45 HP, om jag till exempel skulle läsa 7.5 HP som en fristående kurs och få 47.5 HP (då läser jag totalt 67.5 HP på en termin), skulle detta leda till att jag får behålla CSN? Tack på förhand!

    • : Jag har kollat på CSNs webbsida men har inte hittat något tydligt krav om detta annat än att man ska klara 45 HP per termin för att få CSN, om man får utbetalningar för heltidsstudier (100%)
    • Milla : Jag har nu skrivit ett "svar". Jag hänvisar din fråga till CSN.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Kevin,

    det är mycket bättre att du tar upp den frågan direkt med CSN. Detta för att helt oavsett vad jag svarar eller vad någon annan säger, så kommer det sedan gälla det som CSN "gör" alltså deras tolkning av reglerna och deras beslut. För att inte vilseleda dig "i onödan", så hänvisar jag dig direkt till CSN. Du kan ringa eller maila och ställa din fråga till CSN både som en allmän (generell fråga) utan att berätta om din situation, eller som en fråga som gäller just dig ( i så fall uppger du ditt personnummer när du ställer din fråga till CSN).

    Studie- och yrkesvägledare