Filip

    Hej, jag går tredje året på teknikprogrammet inriktning teknikvetenskap. Jag ska efter gymnasiet läsa in Kemi 2 och Biologi 2 på folkhögskola och har tänkt att möjligtvis lösa in resterande kurser som skiljer mitt program från naturvetenskapsprogrammet dvs Historia 1a2, Moderna språk, Biologi 2 och Kemi 2. Min fråga är om jag kan läsa in naturspecialisering också eller om det bara kan läsas på gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Filip,

    att ha läst kursen Naturspecialisering på gymnasial nivå krävs inte för behörighet till högskoleutbildningar (i alla fall inte i Sverige). Om det är möjligt att läsa Naturspecialisering på folkhögskola, måste du fråga på den folkhögskolan där du vill läsa.