Filippa
    Hej! jag är lite kluven angående gymnasievalet. Jag har sökt in till naturvetenskapsprogrammet nu till hösten men börjar nu intressera mig för att läsa juridik... Jag undrar om det finns någon chans att jag kan läsa natur och lägga till ämnen som gör att jag kan plugga juridik? Tack på förhand!:)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att söka juridik på högskolan så går det alldeles utmärkt att gå Natur om det är det du är orolig för - du läser alla behörighetskurser. Om du är intresserad av juridikämnen så kanske du kan kolla med skolan om de har kurser inom de valbara kurspaketen som innehåller juridik t,ex inom programfördjupningskurser eller det Individuella valet. Det kan växla från skola till skola vilka kurser man erbjuder. /Lena, Syv