Bert
    Jag undrar om det är möjligt att läsa kurser efter egna önskemål utan att läsa ett program. Jag läser för tillfället nv-programmet andra året och har insett att det inte ger mig något särskilt då jag inte ska läsa vidare inom naturvetenskap. Alltså undrar jag om om det går att liksom skräddarsy ett eget "program" med de kurser som faktiskt intresserar och stimulerar en samt ger möjlighet att läsa vidare inom ett visst ämne.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det vore roligt och välja helt själv i en härlig blandning! Men dessvärre är det en administrativ mardröm och svårt att genomföra på gymnasienivå. De valbara kurspaket som finns är de som de flesta gymnasier klarar av. På högskola är det dock annorlunda - där kan du ofta bygga din egen utbildning utifrån kurser.

    /Lena, Syv