Jonatan
    Hej, Jag har börjat tvåan på gymnasiet nu, ekonomiprogrammet, jag skulle vilja plugga vidare till högskoleingenjör i byggnadsteknik efter gymnasiet och därmed måste jag läsa kurser som inte finns i mitt program såsom matematik 3c (jag läser ju till 3b), fysik 1 och 2 samt kemi 1. Kan jag läsa dessa kurser vid sidan av gymnasiet eller hur kan jag göra?

    Tack på förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Jonathan!
    Du får fråga på din skola om du kan få lov att läsa utökade kurser.
    Om inte, så kan du komplettera på komvux eller på ett naturvetenskapligt basår efter gymnasiet.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare