Mikael SYV på FrågaSYV

    På samhällsvetebskapsprogramnet läser man två kurser moderna språk som obligatoriska och det räcker därför med att du läser 1&2 eller 3&4, d v s två kurser.

    mvh Mikael SYV

    • : Är stor skillnad mellan teknikprogrammet och samhällsvetenskapsprogrammet om svårighetsgraden ?
    • Mikael : Båda är högskoleförberedande och man läser lika mycket svenska och engelska men matte är svårare på teknikprogrammet och man läser också fysik och kemi som obligatoriska kurser på teknik.
    • : Är samhällskunskap och historien svårt? Jag hade E i so i grundskolan.
    • : Är också religion, sociologi och psykologi svårt?
    • Mikael : Om du är behörig till ett visst program på gymnasiet, då har du förutsättningar att få godkända betyg. Se om du vill anmäla dig till privat vägledning - info om den finns på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/hjaelp-med-vaegledning-infoer-gymnasievalet-1
    Läs alla kommentarer