lovisa
    Hej!
    Jag planerar att söka till sjuksköterskeprogrammer HT 2016.naturkunskap B är en obligatorisk kurs som jag ej har läst. Hur går jag tillväga för att läsa upp kursen fortast möjligt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lovisa!

    Du måste vända dig till Komvux i den kommunen där du är folkbokförd och anmäla dig till en kurs Naturkunskap 2. Det är den kursen som motsvarar den "gamla" kursen naturkunskap B.

    Prövning i Naturkunskap B kan du göra fram till 30 juni 2016, sedan upphör den möjligheten. Redan nu kan man ej längre läsa de "gamla" kurserna.

    Så, vill du just läsa, ha undervisning i kursen - då är det Naturkunskap 2 som du anmäler dig till. Det är en 100 poängskurs, som på heltid läses på 5 veckor.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!

    ANNA