Linn
    Hej!
    Jag funderar på att börja studera till Civilekonom eller mätingenjör och undrar om man får repetera kurser på komvux? Jag skulle alltså vilja läsa Matte 2c och 3c för att fräscha upp mina kunskaper iom att det var 10 år sedan jag tog studenten. Jag läste Matte A-D på gymnasiet och har läst upp Matte 4 på komvux tidigare. Isåf är det CSN-berättigat?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    HEJ!

    om komvux tar in dig på kurserna och du läser på minst halvtid + uppfyller övriga villkor för studiemedel (vilket du bör "ta" med CSN) så borde du kunna få ut studiemedel (halva beloppet för halvtidsstudier).
    Dock är det mycket tveksamt att komvux har råd att ta in för repetition. Jag tror att risken är mycket stor att du blir hänvisad till att repetera genom självstudier, vilket du kan göra bl a med hjälp av www.matteboken.se