Sanna
    Hejsan!
    Jag tänkte söka till högskolan till hösten och funderar på att söka programmet "Digitala kulturer" på Lunds universitet.
    I framtiden har jag velat bli copywriter, art director, bildproducent eller jobba på reklambyrå. Hade det funkat med det programmet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, när jag läser om programmet så tycker jag det kan vara en grundplattform till alla de yrken du nämner - men det beror ju lite på vad arbetsgivaren söker när du väl är klar. Kanske kan du söka upp på olika Platsbanker vad arbetsgivarna kräver för utbildning utifrån de yrken du nämner.

    Sök på Arbetsförmedlingens hemsida och olika bemanningsföretag så kan du säkert få en bild av om din utbildning som du tänker dig kan funka. /Lena, Syv