Rival
    Hejsan! Jag behöver läsa särskild behörighetskurser för att komma in i civilingenjörs utbildning. Min fråga är att om jag redan har 2400 pöäng, kommer fysik 2, kemi 1 och matte 4 att räknas i mitt jämforesle tal om jag läser dem via hermods?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    betyg i gymnasiala kurser som krävs för särskild behörighet räknas in i sökandes jämförelsetal, oavsett vilken skola hen läste på eller om hen fick betyg genom prövning.

    Studie- och yrkesvägledare