Gabriel
    Hej!

    I gymnasiet valde jag att inte läsa moderna språk 4, utan började istället med en moderns språk 1 - vilket resulterade i att jag tappade möjlighet till ett helt meritpoäng (något jag insett i efterhand). Finns det möjlighet att läsa till moderna språk 4 för att få det poänget? Hamnar man då i BII?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gabriel,
    ja och ja.
    Ja, det går att läsa moderna språk 4 i efterhand;
    och ja - med det högre Meritvärde som inkluderar meritpoängen för godkänt betyg i moderna språk 4, prövas man i BII, kompletteringsgruppen (men samtidigt förlorar man ju inte sin plats i BI, direktgruppen - där man prövas med det lägre meritvärde, som baserar sig på de betygen som finns i Examensbeviset).
    vänligen
    ANNA