Kajsa

    Hej! Jag arbetar som lärare och är intresserad av att studera vidare till specialpedagog. Jag är medveten om att det krävs minst tre års yrkeserfarenhet på minst 50 %. Det jag funderar på är hur tiden ska räknas. Om jag exempelvis blir sjukskriven i två månader ska denna tid räknas bort? Om jag exempelvis söker in till vårterminen och vid tiden för ansökan inte arbetat tre år men kommer att ha gjort detta till terminsstart, är det okej? Eller hur ska man räkna? Med vänliga hälsningar,

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Kajsa; jag vill råda dig ställa den frågan till Antagningsgruppen på det lärosäte dit du vill söka läsa utbildning till specialpedagog. Varje svensk högskola och universitet har en sådan "antagningsgrupp"; det går säkert att få kontaktuppgifter via växel på respektive lärosäte.
    Jag blir inte förvånad att du får Olika svar från olika lärosäten.
    Jag blir inte heller förvånad om några eller alla svarar: "sök med de kvalifikationer du har - så får vi se sen...".

    Vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare