Therese
    Jag går första året på gymnasiet, naturvetenskapsprogrammet, och undra om man klan läsa kurser på distans då jag vill gå ett samhällsprogram istället, men det finns inte några med ridning. Dem kurserna jag behöver är pedmä, psykologi och språk, vill läsa franska 1.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så kan du inte gå på två skolor samtidigt - det har med skolpengen att göra - den går liksom inte att dela på mellan fler skolor även om du skulle läsa på distans. Har du kollat med din egen skola vilken möjlighet du har att välja några eller någon av dessa kurser på Individuella valet? Kanske kan du få ett par av dessa kurser inom de olika valbara paket som skolorna erbjuder. /Lena, Syv