Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Arvid;

    den frågan måste du få svar på av personal på din egen gymnasieskola.

    Därför att...
    vi på Fråga SYV vet inte hur situationen med valbara kurser på just din skolan är; men det borde SYV på din skola veta och kunna svara dig ...

    Om du uppger vilket program du går - kan jag skicka snabblänk till Programplanen där du kan se vilka obligatoriska och vilka valbara kurser som finns på just ditt program; du måste läsa kurser för att kunna uppnå kraven för examensbevis.

    Ang. läsa på mer än heltid på gymnasiet
    Rektorn kan bevilja läsa mer än programmet kräver; det kallas att läsa "utökat program" och den kursen som ligger utanför programmet kallas för en "U-kurs".

    Vilka gymnasiala kurser inom ämnet Företagsekonomi som - över huvudet taget - finns, kan du se på Skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/företagsekonomi