Deniz
    Hej! Jag tog studenten i år och gick tyvärr ut med rätt många IG:n, ca 600p sammanlagt vilket då resulterade i ett samlat betygs dokument som gör att jag inte kommer in på en yrkeshögskola fören jag är 20.

    Eftersom att jag har IG i en del viktiga ämnen som matematik A, natur A, historia A, psykologi A, m.m. så vill jag gärna läsa upp dom betygen men jag vill helst göra det på distans.

    Jag vet att man kan vända sig till sin gymnasieskola för att eventuellt få göra prövningar i kurserna som man inte har godkänts i men i och med att jag har fått IG i rätt många kurser så undrar jag om det inte går att läsa upp ämnena under höst/vårterminen och samtidigt så studiehjälp från CSN?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag föreslår att du kontaktar ditt lokala Komvux - ofta har du möjlighet att där läsa kurser på distans. Komvux kan även informera dig om eventuell studiehjälp från CSN. /Lena, Syv