Hej Isabelle!
    om du går ut gymnasiet med ett studiebevis (i stället för examensbevis) - rekommenderar vi att du gör planering med SYV på komvux. Att ha betygen i moderna språk är - på komvux - inte obligatoriskt; alltså det går ta ut examensbevis utan att ha betyg i kurserna inom ämnet moderna språk.
    Varför jag inte kan svara att du kan ta vilka kurser som helst á 200p. och sedan få ut examensbevis från komvux: för att vissa kurser "överlappar" varandra och får inte ingå i samma examensbevis, t.ex får inte fler än en kurs i matematik på varje nivå ingå.
    I vissa fall blir det upp till rektorn att bestämma vilka kurser som får ingå i examensbevis samtidigt; t.ex kan det handla om kurser inom naturvetenskap, det är en bedömningsfråga om t.ex Biologi-kurser och kurser i ämnet Naturkunskap får ingå i samma examensbevis.