pia
    om man har ett slutbetyg från 2011 och vill höja sitt meritvärde utan att göra högskoleprovet .
    Får man göra prövning på redan satta kurser med betyg eller kan man läsa till en kurs och göra nytt slutbetyg?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Nytt slutbetyg kan man tyvärr inte få. Höga betyg kan man i de kurser som har motsvarande nya kurser men inte i de andra, dvs det är möjligt att man ej kan höga betyg i Alla kurser som ingår i ens slutbetyg.

    Studie- och yrkesvägledare