Agnes
    Jag har gått ett samhällsvetenskapligt program i gymnasiet och har bestämt mig för att läsa till civilingenjör. Jag håller på och läser tekniskt basår på distans för att kunna söka in till hösten. Jag undrar därmed hur mitt slutbetyg kommer se ut? Kommer jag ha kvar mitt gamla från gymnasiet, med enda skillnaden att jag nu är behörig, eller kommer gamla betyg försvinna och ersättas med dom betyg jag får under den här terminen? Gick ut med riktigt bra betyg, endast två VG och resten MVG, varav ett utav VGbetygen hör till matematik D, vilket behövs för att komma in, kommer den räknas då och så tar de bort ett MVG och ersätter med nya betyg? Har ingen aning och hittar inget svar någonstans. Hade varit jättesnällt med lite hjälp!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du har ett slutbetyg från gymnasiet så kommer ingenting ändras där. Basåret i kombination med ditt slutbetyg från gymnasiet ger dig nödvändiga kunskaper och gör dig behörig att tas in på t.ex ett Civilingenjörsprogram - ditt slutbetyg är låst och förändras inte. /Lena, Syv