sara

    Hej Syv! Jag har ansökt om kandidatexamen inom datavetenskap och ska börja plugga min master på SU inom IT-säkerhet (är villkorligt antagen). På grund av rådande omständigheter så har det tagit väldigt lång tid att få mitt examensbevis. SU kräver nämligen att man ska uppvisa en "Filosofie kandidatexamen" innan kursstart för att påbörja masterstudier. Min fråga är då: Om mitt universitet (Malmö Uni) som jag tog min kandidat inte hinner godkänna min examen innan kursstart på SU, kan jag uppvisa andra relevanta intyg för att ändå påbörja min master? Vad har jag för möjligheter? Hoppas Ni förstår min fråga

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    jag hoppas och även tror att Malmö Universitet kommer hinna utfärda kandidatexamen för dig i tid.
    Ta annars kontakt med utbildningsansvariga på masterprogrammet på SU och fråga vad du skulle kunnat göra i den situationen som du beskriver. Även UHR, universitets- och högskolerådet borde kunna ge svar om det finns något att göra i den rådande situationen.
    Vi håller tummarna!
    ANNA