Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Amina,
    prata med SYV på komvux om att du vill ta ut yrkesexamen från komvux. I allra de flesta fallen så går det bra. Matematik 1 måste du ha Godkänt betyg i och så måste du också göra gymnasiearbete och få godkänt betyg i den kursen för att ta ut examensbevis.

    • Anna :

      Det Mikael svarar stämmer, men jag vill förtydliga: för examensbevis från Vård-& omsorgsprogrammet behöver temat för gymnasiearbete passa in inom vård-och omsorg eller i alla fall inom "hälsofrågor" på något sätt. Bedömning om temat passar, görs av de som utfärdar examensbevis, alltså i det fallet av komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Ytterst blir det upp till rektorn att göra den bedömningen. Gör planering mot examensbevis tillsammans med SYV på komvux!