Gami
    Hej!
    Jag undrar om rektorn kommer att bevilja ledighet om man vill slippa ha idrott eftersom att man mår dåligt av det, då menar jag mentalt dåligt. Jag har inte betyg i idrott men i alla de andra ämnena och jag har kommit in på gymnasiet. Så jag ser ingen mening med idrotten. Och jag får alltid huvudvärk efter varje idrottslektion p.g.a att jag inte mår bra att ha idrott. Så kommer man bevilja idrottsledighet resten av terminen? Om man har bra orsaker?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Gami!

    Om du uppvisar läkarintyg för rektor, där läkaren eller psykologen gör bedömningen att du bör befrias från idrottslektioner, är jag ganska säker på att rektor inte har något emot och kan befria dig från det ämnet under resten av terminen. Det är nödvändigt att dina vårdnadshavare är med i beslutet för att du är ännu inte myndig. Det kanske är bäst om just dina vårdnadshavare kontaktar rektor i den frågan.

    Önskar dig allt väl & håller tummarna för dig!
    ANNA