Anonym
    Jag har valt handel och jag är verkligen nöjd med mitt val. Jag är intresserad av vad de gör där t.ex. praktiken och UF. Men nu är det så att jag är även en plugghäst som älskar matte. Jag har A i matte och mina lärare har sagt att jag passar in på naturvetenskap. Jag vill gå handel, men samtidigt är jag mer intresserad av naturvetenskapens mer avancerade matte. Är det möjligt att gå på handel, men sen ha mattelektioner med natur?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du gillar matte! Det kan du ha stor nytta av sen om du börjar jobba inom handelsområdet. Varje skola erbjuder olika valbara kurser som du väljer bland och där kan ofta matte finnas att välja. Kolla vid skolstart vad just din skola erbjuder. /Lena, Syv