J
    Jag kan eventuellt få en timanställning som SFI- lärare (svenska) hos Lerna vux i Liljeholmen, och undrar om det finns statistik, eller info kring deras kvalité av grundläggande ämnen t.e.x. svenska, eller en allmän statistik kring kvalité.
    Utifrån en statistik jag fått fram via Stockholms kommuns hemsida var 40% av lärarna behöriga, men eleverna var i stort sett godkända i ämnena runt 70% låg det på.

    Min fråga: Skulle ni rekommendera mig som lärarstudent, att prova en timanställing där, om jag skulle få en? Skulle det vara till fördel om jag vill jobba som lärare åk 4-6 efteråt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej K!
    All arbetslivserfarenhet är bra!
    Att du som blivande lärare får jobba som lärare redan under din utbildning är TOPPEN!
    Ta jobbet!
    Det går ju alltid att säga upp sig - om det nu skulle visa sig va för mycket: att studera och jobba samtidigt.
    Mitt råd är att du tar anställningen!
    Lycka till!
    Och ha det bäst!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare