Felix
    Jag har nu sökt till gymnasiet och blev preliminärt antagen. Jag undrar om jag nu måste söka om till samma igen för att behålla min plats eller har jag min plats kvar även över omvalsperioden?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Det brukar funka så att man normalt sett gör bara en ansökan till gymnasiet.

    Under omvalsperioden har man möjlighet att ändra sig men de flesta ändrar inget utan behåller den ursprungliga ansökan.

    Du kan läsa på ansökningswebben eller fråga syv på din skola i fall något speciellt och annorlunda har bestämts för just din kommun. Jag tror inte det. Om det va så att ni alla var tvungna att bekräfta era val, skulle ni fått höra det väldigt många ggr från lärarna och syv samt skulle era föräldrar fått veta det också.

    Tror det är helt lugnt.
    Med vänlig hälsning, Mikael