Hej!
    om man vill få socionomexamen då finns det inga "liknande program" för att examen som socionom kan man, i Sverige, endast få i slutet av socionomprogrammet.
    Utbud av utbildningar på Stockholms Universitet kan man se på lärosätets hemsida, på lärosätenas gemensam hemsida och på www.antagning.se - där man gör ansökan.

    Vilka program som är "samhällsinriktade" är ibland en tolkningsfråga. Finns inte ngn distinkt gräns som skulle avgränsa så att man skulle kunnat säga att "de här programmen är samhällsinriktade" och de här - är inte det.

    Exempel på utbildningar:

    su.se/sok-kurser-och-program/kandidat-ekonomi-politik
    su.se/sok-kurser-och-program/lsam-religion-ämneslärare
    su.se/sok-kurser-och-program/lsam-historia-ämneslärare
    su.se/sok-kurser-och-program/geografi

    Du får gärna kika på yrken "liknande socionom" (de liknar socinom-yrket på olika sätt):
    SYV
    Socialadministratör
    Samhällsvägledare
    Psykologisk coach
    Begravningsrådgivare
    Socialpedagog
    Social brobyggare
    Kriminalvårdare

    Vänligen
    ANNA