Matilda
    Hej!
    Jag vill jättegärna gå på ett musik gymnasium som rytmus i malmö eller på musiklinje i helsingborg men många säger det inte ger så mycket och det är ett väldigt lätt och oviktikg linje så jag vet inte vad jag ska välja. Jag är också intresserad av naturvetenskap men tycker om musik mycket mer. Vad ska jag välja?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad andra tycker och tänker bör inte styra ditt val - valet är ditt och det är du som bestämmer om dessa skolor "ger något" och om du vill gå ett gymnasium med mycket musik och vet att du kommer utvecklas bra där, trivas och få goda studieresultat så är det det som är viktigt och det är det som betyder något om du sedan ska söka dig vidare i livet, arbeta eller plugga vidare. /Lena, Syv