Marcus
    Ljud bild skolans teknikprogram är det mer matt där än i El energi programmet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    ja, du har alldeles rätt - det är mer Matte på Teknikprogrammet än på El/energiprogrammet.
    På Teknikprogrammet läser man Matte 1c, 2c och 3 c - det mest avancerade spåret i Matte.

    På El/energiprogrammet läser man Matte 1a, se programplan här http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/EE.pdf

    Det är ganska stor skillnad i Mattestudier mellan Teknik och El/energi programmen.
    Vill man inte läsa mycket matte, är det bättre att välja El/energiprogrammet i så fall.

    Hälsningar
    Mikael SYV