Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Caroline,
    som det är i Sverige nu, så känner vi inte till någon speciell utbildning just för att kunna bli Ljudboksinläsare (eller uppläsare av ljudböcker); Vill du jobba som ljudboksuppläsare, får du höra av dig direkt till ett företag som förmedlar röster för ljudböcker. Det brukar gå till så här: Sökande skickar in sina "auditions" (ljudinspellning av upplästa texter) direkt det företaget som söker ljudboksuppläsare och i fall de ansvariga tycker om det du skicka de in, kontaktar de dig och erbjuder ngt. uppdrag eller inför dina uppgifter i register över möjliga uppläsare som kan kontaktas senare.
    Om du hittar annan info på egen hand - var god hör av dig till oss i så fall.

    Mvh
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare