Daniel SYV

    Hej,

    tyvärr så kan vi inte ge svar på din fråga. - är den uppgift vi har om lön för modersmålslärare.

    Angående arbeta som lärare "3 dagar i veckan" - så beror det på hur många lektioner man har under de tre dagarna. En variant är att man kanske kan bli anställd på 60% av en heltidstjänst. En annan - att man har en lektion om dagen 3 dagar i veckan, dvs tre lektioner och får betalt per timme.
    Modersmålslärare kan vara timsansälld eller ha heltidsanställning eller vara anställd på deltid: på 20 procent eller på halvtid eller på 45% eller på vilken procentsats som helst. Mycket beror på hur många elever som vill och kan läsa just det modersmålet just i den kommunen just under det läsåret, som finns.
    Lön för modersmålslärare kan också bero på om man är behörig (legitimerad) lärare eller obehörig lärare.

    Tips! vänd dig till personalavdelningen i den kommunen där du planerar jobba som modersmålslärare och ställ din fråga till dem.

    Hälsningar
    D: