Johannnnnn

    Hej, jag är intresserad av att läsa på Handels högskolan i Göteborg. Jag tror inte riktigt jag har poängen för att komma in på ekonomie kandidat, men såg att man får ekonomie kandidat examen om man läser logistik programmet? Vad är den största skillnaden mellan kurserna och har det någon betydelse sen när man söker jobb?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jämför vilka kurser ingår i de två programmen som du vill se skillnad på. Kontakta studievägledare som jobbar på de programmen. Se om det finns studerande ambassadörer som själva läser den aktuella utbildningen och samtidigt har i uppgift att vara "ansiktet utåt" och svara på frågor om sin utbildning.
    En allmän studievägledare som jag är, som inte läste något av de programmen och som inte jobbar på den institutionen där programmet ges kan inte svara på den frågan du ställer. Jag kan endast råda dig att du själv gör jämförelse utifrån den information som finns på utbildningarnas webbplatser, att du kontaktar de som har specialkunskaper om just de utbildningar (för att de jobbar med de utbildningar eller läser där nu) och att du tittar på allmänna beskrivningar av yrken på www.framtid.se - t.ex läser man logistik, då är det rimligt att anta att man kan sedan jobba som Logistiker, Logistikchef, Logistikingenjör, Logistikkonsult eller kanske som Befraktare

    Studie- och yrkesvägledare