Alexandra
    Hej,

    Jag har 5 kurser i mitt gymnasiebetyg som är markerade som 'lokal kurs'. Detta är kurser inom dans eftersom jag gick en estetisk linje. Räknas dessa kurser in i mitt meritvärde?

    Alltså - ska jag summera in dessa när jag gör en uträkning av mitt meritvärde?

    Jag har förstått att 'utökad kurs' enbart räknas in i två fall, men hittar ingen information gällande 'lokal kurs'.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du i ditt slutbetyg från gymnasiet har Max 2500 poäng, räknas alla kurser in. Du behöver inte räkna ut meritvärde, det gör antagning.se !:)