David

    Hej! Jag undrar om dessa två utbildningar har tagits bort från Mälardalens högskola, då jag inte kan hitta de för att ansöka till utbildningen 1. Innovation och produktdesign - Civilingenjörsprogrammet 2. Innovation produktion och logistik Civilingenjörsprogramet Jag kan se att utbildningen finns på antagningspoäng.se men den finns inte på skolans hemsidan för att ansöka. Betyder det här att de har tagits bort?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej David!
    vänd dig med den frågan till Studievägledningen på det aktuella lärosäte; alltså till Mälardalens högskola; se info på mdh.se/student/studenttorget/studievagledning - så vitt jag kan se har de telefontid på onsdagar kl.12-13 (alltså Imorgon, som är onsdag). Ring och fråga om utbildningsutbud och vart utbilningarna "tog vägen".

    En "allmän studievägledare" som t.ex jag är, har ingen som helst möjlighet att hålla reda på tusentals olika utbildningar i olika skolformer som genomgår ständiga förändringar. Info ändras: kan ändras mycket snabbt också... från en dag till nästa.

    Med en så specifik fråga som du ställer just nu - måste vi hänvisa till personal som jobbar just på det aktuella lärosäte;

    men du kan också ringa till central antagning - Antagning.se tel.tid 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16; de borde kunna svara på frågor om vilka utbildningar som är sökbara; men jag tror inte de kan svara på frågor om varför en viss utbildning "har försvunnit". Utbilndingar kan "försvinna" av olika anledningar: kan vara så att antagning görs vartannat år, t.ex. Kan också vara så att utbildningen har bytt namn eller ges nu på ett annat lärosäte och är därför svår att hitta.