Pernille

    Vad kan man arbete med om man har läst människa-kultur-religionspogrammet? Jag är sugen på att läsa just det programmet men är osäker på vad man kan arbeta med. Är det en osäker arbetsmarknad eller ser det bra ut?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Pernille,
    om det stämmer att det är den utbildning som jag länkade till i kommentaren till din fråga som du är intresserad av, då fick vi följande info från de utbilndingsansvariga på den utbildningen:
    "Din kompetens ger dig möjlighet att arbeta med människor inom många olika områden och på många olika arbetsplatser. Till ex. vid Länsstyrelsen, på Arbetsförmedlingen, Migrationsverket, Försvarsmakten, Regionförbund, Kommuner, Samfund och Kyrkor, Olika skolor, Olika Frivillig- och ideella organisationer." Det är alltså en mycket "bred" utbildning.