Tiffany
    Hejsan! Jag är en tjej som brinner för musik. Jag är lite inne på att välja estetiska - musik på gymnasiet. Problemet är just det att jag kan inte spela något instrument, och kan inte heller sjunga särskilt bra utan jag vill jobba med att producera och hjälpa artister att nå framgång. I framtiden vill jag bli musikproducent eller möjligtvis manager. Men hur går jag till väga för att lyckas med min dröm? Måste jag gå musiklinjen eller finns det andra alternativ som ger mig möjlighet att plugga vidare till mitt drömjobb inom musik?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, roligt att du brinner för musik! Det finns de gymnasier som har Estet med inriktning musikproduktion. Kolla i ditt samverkansområde vilka skolor som kan ha denna profil. Fråga din Syv på skolan som kan ha bra lokalkännedom om skolor. Du kan även leta här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium

    Om du inte hittar en skola så kanske du ändå hittar ett högskoleförberedande gymnasieprogram som intresserar dig och som innehåller Samhällskunskap 1b och Matte 2 - då kan du efteråt söka hit;

    http://lnu.se/utbildning/program/egmum

    /Lena, Syv