Lucia
    Hej,
    Jag har ett samlat betygsdokument från naturvetenskapsprogrammet. Jag har IG/streck i 6 ämnen: matte c,d, fysik a,b och kemi a,b.

    Jag vill läsa naturvetenskapligt basår på komvux till hösten och bli godkänd i dessa 6 ämnen och få ett slutbetyg. Går det?

    Har hört att man måste läsa sammanlagt 2350 poäng på komvux om man inte har slutbetyg från gymnasiet. Det vore synd i så fall eftersom att jag har jättefina betyg i allt annat.

    Mvh
    Lucia

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag tycker du bokar en tid hos en Syv på ditt lokala Komvux och tar med ditt samlade betygsdokument och går igenom vilka kurser du behöver läsa upp - eftersom jag först och främst är GymnasieSyv så är jag lite osäker på hur mycket du behöver läsa upp på Komvux. /Lena, Syv