Haneen
    hej
    Jag har ett samlat betygsdokument, och vill läsa upp några kurser till undersköterska utbildning , därefter har jag tänkt att söka till specialist undersköterska- barn.

    Måste jag då göra högskolprovet, för att kunna komma in på specialist undersköterska - barn ??

    tack!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det jag ser är att Barnspecialistundersköterska är en Yrkeshögskoleutbildning och dom brukar inte använda högskoleprovet som urval. Däremot behöver du yrkeserfarenhet - ofta ett år. /Lena, Syv