Lucia
    Hej!
    Jag har ett slutbetyg från komvux som jag nyligen fått men jag tänkte läsa matte 3b för att få behörighet till min drömutbildning. Vad jag undrar är, måste matte 3b ingå i mitt slutbetyg eller går det bra om jag läser kursen och får ett betygsdokument och sen skickar in det till VHS för att bli behörig utan att det finns med i mitt slutbetyg? Lite förvirrad kring hur det fungerar!

    Mvh
    Lucia

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Lucia,
    det fungerar så att inga ändringar i självaste dokumentet Slutbetyg kan göras i efterhand. Du kan inte få en ny kurs in i ditt Slutbetyg. Det finns inga andra alternativ än att ha den "nya kursen" på ett separat dokument som du bifogar till Slutbetyget. Det är det enda sättet. Och det är helt OK för att så gör folk som vill komplettera i efterhand. Det är mycket vanligt att man gör så och Antagning.se vet om det, givetvis, för sådana kompletteringar kommer in till dem hela tiden.
    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!
    ANNA SYV