Sheila
    Hej! Det är så att jag ansökt om enbart bidragsdelen till höstterminen som börjar nu då jag inte vet ifall jag kommer vilja fortsätta utbildningen efter en termin och därför har jag enbart ansökt om bidrags delen och ej lånet och jag kommer alltså få bidraget enbart. Det ligger ju på runt 2000-3000 och jag undrar då om man måste betala något för bidraget också tex i ränta eller avbetalning? Eller är det så att bidraget är en summa man inte behöver betala tillbaka något av?
    Mvh Sheila

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sheila,

    bidragsdel av studiemedel betalar man tillbaka endast om man har tagit emot pengarna från CSN efter det datumet att man har hoppat av utbildningen.

    vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare