SYV-besökare SYV

    Hej! Det som gäller vid funktionsvariation när man studerar på högskolenivå i Sverige finns att läsa på studera.nu/livet-som-student/funktion

    På sidan, länk ovan, står det bland annat: "Vid alla universitet och högskolor finns det särskilda kontaktpersoner och samordnare för dig med en funktionsnedsättning som kan påverka studierna". Så, mitt råd är att vända sig till en sådan kontaktperson (eller samordnare) på det aktuella lärosäte.