Marcus
    Om man vill bli jurist i framtiden, efter man gått gymnasie 3 år måste man gå högskola i 4,5 år till då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, det stämmer, Du har alldeles rätt.
    Utbildning till Jurist /grundutbildning/ är 4,5 år - för närvarande. Utbildningarna tenderar att bli längre och jag blir inte alls förvånad om den utbildningen som du är intresserad av, Juristprogrammet, blir 5 år när det är dags för dig att söka, men några sådana planer känner jag inte till: det vi vet idag att utbildning är på 4,5 år, 9 terminer.
    Mvh
    Anna SYV