Nora
    Hej!
    Jag är osäker på vad jag vill jobba med som vuxen. Men jag funderar på att bli programledare, reporter eller läkare.
    Kan man bli läkare om man går samhälls linjen?
    Eller måste man gå Natur?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, den direkta vägen till en läkarutbildning är via Naturvetenskapliga programmet eftersom du där läser alla kurser som du behöver för att söka. Går du Samhällsvetenskapliga programmet så behöver du komplettera med natur/mattekurser efter gymnasiet. Det gör många så det är inte så konstigt - det är helt möjligt. Gå det program som du tror är bäst för dig just nu, där du gillar ämnesområdena och känner att du klarar av på ett bra sätt. /Lena, Syv