Johan

    Jag tog nyligen studenten och väntar på att mina betyg ska laddas upp till antagning.se. Jag har redan gjort en anmälan till hösten och har ej ändrat min anmälan sedan den gjordes (5 april) så jag vet ej varför betygen inte syns än. Måste ändra anmälan eller något för att se mina betyg eller ser man de automatiskt efter en stund?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Johan,
    än finns det ganska gott om tid: sista dag att komplettera ansökan till högskola/universitet i Sverige är i år - den 20 juni 2019. Tidigare år var det tidigare datum. I många år var det femtonde juni, men nu har man ännu fem extra dagar på sig_ och det finns ännu inte någon större anledning till oro, tycker jag.

    Du kan ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550 720 och tel.tid kl.9-16 på vardagar.
    Jag tror inte du behöver "röra" din anmälan för att betygen skickade från BEDA skulle synas. "Rör" inte den i onödan, avvakta några dagar - så dyker de nog upp; eller ring till Antagning.se och fråga.
    Lycka till!