isabelle

    måste man har godkänt gymnasium kompetens för att gå en utbildning på komvux. vill gå en bagare utbildnig men har inte klarat av gymnasiet tacksam för svar mvh isabelle

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Utbildning till Bagare ligger i Sverige på gymnasial nivå. Behörighet inför den utbildningen är grundskolekompetens. Man behöver alltså inte ha gymnasial utbildning sedan innan för att komma in på yrkesvux-utbildning till Bagare.