Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, vilken utbildning vill du komma in på? Om det är utbildning på högskolenivå (universitet/högskola) då går det inte utan godkänt betyg i Engelska 6 som är andra gymnasiekurs i engelska.
    Inom andra skolformer kan utbildningar finnas som inte specifikt kräver engelska men inom de utbildningarna kan viss kurslitteratur vara på engelska. Att hitta en svensk eftergymnasial utbildning som "annonserar" om att man inte kommer behöva kunna engelska i någon mån, över huvudet taget, är svårt. Vilken utbildning vill komma in på? Vilket yrke vill jobba inom efter utbildningen?

    Studie- och yrkesvägledare